U suštini, kriranje ličnosti korinika sadrži dve faze:
- Istraživanje tj. „iskopavanje“ podataka i mnogo razmišljanja;
- Strukturisanje i prevođenje podataka u čitljivu formu korisnu za Vašu organizaciju.
Hajde da počnemo 🤜
Istraživanje tj. „iskopavanje“ podataka i mnogo razmišljanja
✏ Pitanja koja možete da iskoristite za istraživanje karakteristika Vaših ličnosti:
- Ko su oni? Demografski podaci kao što su pol, starost i obrazovanje
- Šta je njihov posao? Podaci kao što su radno mesto, veličina organizacije, privredna grana, opšta zduženja na poslu, ili u slučaju korisnika: Čime se bave u životu i zašto?
- Kako obično izgleda njihov dan? Opišite kako izgleda njihov uobičajeni dan, sa kim dolaze u kontakt i koje odluke donose
- Koje su njihove slabe tačke? Opišite osnovne izazove koje pokušavaju da prevaziđu, a koji imaju veze sa Vašim uslugama
- Šta najviše cene i koji su njihovi ciljevi? Objasnite šta najviše vrednuju pri donošenju odluke da se priključe radu Vaše organizacijei šta žele da postignu kroz interakciju sa Vama
- Gde traže informacije? Identifikujte primarni izvor informacija koji koriste za istraživanje tokom procesa odlučivanja
- Šta im je važno pri izboru sa kim će imati interakciju? Napravite listu stvari koje su im najvažnije kao što su: dokazano iskustvo, stručnost itd.
- Koji su njihovi najčešći prigovori? Napravite listu razloga koje najčešće čujete da vaša rešenja neće ispuniti njihove potrebe
Strukturisanje i prevođenje podataka u čitljivu formu koja je korisna za Vašu organizaciju
✏ SEGMENT: Pozadina:
-
Navedite detalje uloge i odgovornosti koje osoba ima na svom poslu; u slučaju korisnika opišite čime se bavi u životu
-
U slučaju donatora: obuhvatite važne informacije o kompaniji/organizaciji
-
Obrazovanje, iskustvo, hobiji itd.
-
Bračno stanje, deca
✏ SEGMENT: Demografski podaci:
- Pol (muški/ženski)
- Starosni opseg
- Primanja (ako je relevantno)
- Geografsko okruženje (Da li osoba živi u urbanom, suburbanom ili ruralnom području)
✏ SEGMENT: Identifikatori:
- Osnovne osobine ličnosti (ekstrovertan, rezervisan… )
- Navike u ponašanju
- Poslovni identifikatori (radi 60 sati nedeljno, preferira email u odnsu na direktnu poštu, itd.)
✏ SEGMENT: Ciljevi:
- Primarni cilj
- Sekundarni cilj
✏ SEGMENT: Izazovi:
- Najveći izazov na putu do uspeha
- Potrebe koje treba ispuniti da bi osoba postigla uspeh
✏ SEGMENT: Ponuđene vrednosti:
- Kako Vaša organizacija može da reši izazove sa kojima se osoba susreće
- Kako Vaša organizacija može da postigne ciljeve te osobe
✏ SEGMENT: Citati:
- Obuhvatite tipične citate ličnosti korisnika. Ovo će Vam pomoći da što tačnije predstavite datu ličnost kako bi je Vaš tim što bolje razumeo.
✏ SEGMENT: Uobičajene primedbe:
- Koje su uobičajene primedbe koje ova osoba ima na Vaše usluge?