Još jedan model podele današnjih medija je na sopstvene, zaslužene, plaćene i deljene.
Jednostavnije rečeno, ovaj model razlikuje medije na kojima je advertajzing plaćen (plaćeni mediji), one koje advertajzer poseduje (sopstveni mediji) i one koje prenose i promovišu sadržaj advertajzera, a da za to nisu plaćeni (zasluženi ili deljeni mediji).
Razlike između pomenutih tipova medija su vidljive sa aspekta dometa i kontrole.
Koliko god imali kontrole nad sopstvenim sadržajem, on ima ograničeni domet. Nasuprot tome, naš zasluženi medijski sadržaj ima najveći potencijalni domet ali moramo se pomiriti sa nedostatkom kontrole nad njim.
Ovo je posebno važno ako se uzme u obzir evolucija organskog dometa u društvenim medijima.
Kroz vreme je organski domet na platformama društveih medija opao kao posledica promene algoritama ali pre svega zbog toga što vlasnici društvenih medija žele da imaju ekonomsku korist od popularnosti svog proizvoda.
Promenom algoritama indirektno forsiraju sadržaj koji dolazi iz komercijalnih izvora (uopšteno govoreći) za koji je plaćeno da se pojavljuje u vestima koje plasiraju svojoj publici.
Ova pojava je veoma bitna jer još više dodaje na važnosti zasluženih medija.
A takođe i održava tradicionalne medije u životu 😊
Tradicionalni i moderni mediji će nastaviti da koegzistiraju zato što:
- moderno nije uvek najbolje rešenje
- organski domet u modernim medijima je otežan zbog povećanja troškova
- moderni mediji zahtevaju više rada i konstantnog truda
- moderni kanali se brzo menjaju – zajednica koju ste okupili napornim radom može za nekoliko meseci da postane potpuno beskorisna
- za mnoga tržišta su tradicionalni mediji i dalje najjeftiniji način da se poveća domet (posebno TV)
- publika ne pravi svesno razliku između modernih i tradicionalnih medija i koristi ih paralelno
- neke poruke su i dalje više relevantne za tradicionalne medije