Uloge u timu

Ako imate iskustva u radu u NVO ili u upravljanju njom, sigurni smo da znate da uspeh organizacije ne zavisi od jednog čovjeka. Svakako je poželjno imati vještu, mudru i obrazovanu osobu na čelu organizacije. Međutim, rad organizacija civilnog društva se zasniva na privlačenju ljudi koji imaju istu viziju za svet i koji se ka njoj kreću. Zato ta ososba takođe mora da bude i dobar lider.

Ona treba da bude kapetan broda. Ali takođe mora da ima i svoju posadu.

Prije nego što se pozabavimo načinima na koje možemo izvući najbolje iz svakog od „članova posade“, pogledaćemo koji sve tipovi ljudi postoje u organizacijama. Naravno, ovaj dio zavisi od veličine, resursa, namjuene, i opisa posla organizacije kao i od drugih faktora.

Svaki tim ima različite članove. Ako razumijete uloge koji svaki član ima u okviru tima, kao i njihove kompetencije i vještine, to će Vam pomoći da bolje sarađujete. Takođe, kada budete obavljali određene zadatke, sledeća teorija Vam može pomoći da odredite koji profil ljudi treba da tražite za njih i u koji profil ljudi treba da investirate.

Sinergija u timu je proizvod razmjevanja i uvažavanja!

Jedna od najrasprostranjenijih podjela uloga u timu je podjela prema Mjeredit Belbin. On je definisao 9 uloga u timu koje je podjelio u tri grupe:

Uloge orijentisane na akciju;

Uloge orijentisane na ljude;

Uloge orijentisane na razmišljanje;

Kao što vidite, svaka od ovih uloga ima svoje jake i slabe strane.

Razmislite o svom timu i o strategiji koju ste razvili.

  • Koje od ovih uloga već imate u timu?

  • Koje su Vam uloge potrebne da biste sproveli svoju strategiju?

  • Na čije kapacitete treba da se fokusirate i da ih unaprijedite?

S obzirom na nove tendencije u poslovnom okruženju kao i potrebe i ponašanje korisnika, postoje i neke modernije podjele uloga kao što je sledeća:

  1. Menadžer/lider tima – osoba koja je zadužena da izvuče najbolje iz tima;
  2. Osoba zadužena za produktivnost;
  3. Osoba koja razmišlja kreativno i inovativno;
  4. Influenser
39%
Buy now
Bosnian