Još jedan koncept koji se često koristi u komercijalnom marketingu da bi se olakšala komunikacija, a koji može lako da se prevede i na oblasti koje nisu fokusirane ne profit , jeste kreirnje ličnosti kupaca.
ŠTA JE LIČNOST KUPCA?
ŠTA JE Ličnost kupca je djelimično izmišljeni skup karakteristika Vaše ciljne grupe.KUPCA?
Na primjer: Rejčel – mačkarka, Mina – milenijalka, poznata klaberka ili majstor Bob. (Oni su upravo izmišljeni ali shvatate poentu )
To je nešto kao tipičan predstavnik Vaše ciljne grupe, a kreiranje ličnosti kupaca je alat kojim ćete humanizovati i uprostiti potencijalno nejasan formalni koncept ciljne grupe.
Iako su plod fikcije, ličnosti kupaca se zasnivaju na stvarnim podacima, ponašanjima i demografskim karakteristikama naučenim kroz prethodno iskustvo, bilo kakve intervjue, ankete ili statistike.
U slučaju NVO bi bilo prikladnije koristit izraz „ličnosti korisnika“ ili „ličnosti zainteresovanih strana“ ili možda nešto potpuno drugačije – bolje prilagođeno Vašim specifičnim potrebama. Nemojte se držti formalnosti i imena, poenta je u koristi koju ćete imati od ovog koncepta.
Specifični cilj ovog procesa je da saznate sve o ličnosti Vašeg korisnika; njihovu ulogu na poslu i u životu, šta vole, a šta ne vole, njihove demografske karakteristike i još više od toga.
Na ovaj način ćete boje moći da usmjerite svoj marketing i naći ćete lakše načine da komunicirate sa tom osobom.
Takođe, imaćete ove informacije u pisanoj formi, u veoma lako čitljivom formatu koji će lako moći da razumiju i koriste svi u organizaciji.
Možete i treba da imate onoliko ličnosti korisnika koliko imate i ciljnih grupa ali budite oprezni jer ličnost korisnika nije samo puki opis Vašeg korisnika. Njena poenta je da Vam pruži smjernice za marketing i da Vam pomogne da shvatite kojim jezikom treba da se služite da biste bili uspješni.
GRANA – CILJNE GRUPE – KREIRANJE LIČNOSTI KORISNIKA (PRIMJERI)
Kažu da slika govori više od hiljadu riječi. Da biste stekli osjećaj šta to znači, daćemo Vam neke primjere ličnosti korisnika. Kao što ćete primijetiti dok budemo prolazili kroz različite primjere, postoje razni načini da se kreira ličnost korisnika kao i različiti nivoi detalja koje oni uključuju. Koristite ove primjere kao inspiraciju ali ostanite vjerni svojim potrebama i prilagodite ih tako da služe Vašoj svrsi.
Poenta je da dobijete nešto što možete da koristite za postizanje svojih komunikacionih ciljeva i zato ovi profili treba da sadrže samo one informacije koje mogu u tome da Vam pomognu. Ako su primanja korisnika za Vas nevažna, svakako ih izostavite ali se potrudite da analizirate specifičnosti i autentične osobine Vašeg korisnika koje ne moraju izgledati veliko ali mogu da naprave veliku razliku. Ako vaši korisnici, na primjer, žive u malom dijelu vašeg grada, morate uključiti lokaciju u njihov profil jer je to ono što ih izdvaja od drugih.
Prva dva od sledeća četiri primjera su B2C ličnosti – slične korisnicima Vaših usluga, a druga dva su B2B ličnosti koji mogu da se uporede sa Vašim donatorima.
Naravno, imamo nekoliko savjeta koji mogu da Vam pomognu:
- Koristite fotografije i citate za bolje pamćenje i razumijevanje ključnih stavova vaših ličnosti.
- Obuhvatite sve važne karakteristike ali nemojte pretjerivati sa nevažnim detaljima.