Definisanje misije i vizije za novu organizaciju (ili revidiranje postojećih) treba da bude kolaborativan i participativan proces.
1.Sakupite ulazne podatke od članova odbora, zaposlenih, osnivača, trenutnih i potencijalnih korisnika i šire zajednice.
Da biste kreirai misiju i viziju, diskutujte o tome zašto Vaša organizacija postoji, o problemima koje pokušavate da rešite i Vašim vrednostima i uverenjima o tome šta bi trebalo učiniti da se napravi promena u svetu.
Da biste osmislili misiju i viziju, razmislite o svom krajnjem cilju i savršenom krajnjem stanju stvari. Kakav bi uspeh morao da se postigne koji bi učinio vašu organizaciju suvišnom?
2. Kada se ključni stejkholderi slože oko odgovora na ova pitanja, odaberite najvažnije tačke i sastavite od njih snažne izjave. Potrudite se da one budu koncizne, pamtljive i inspirativne.
Izbegavajte dosadno i nejasno izražavanje i kompleksne rečenične strukture.
Izbegavajte generičke poente i trudite se da izjave budu specifične da bi bila prepoznatljive u moru sličnih organizacija
3.Testirajte nacrt svoje misije i vizije sa različitom publikom da biste bili sigurni da su jasne i snažne.
Zapamtite, vizija je vaše krajnje odredište, a misija je način na koji ćete do njega doći.
Evo nekih primera:
Misija:Ponuditiširok asortiman kvalitetno dizajniranog, funkcionalnog nameštaja za dom po što nižim cenama tako da što više ljudi može da ga priušti.
Vizija:Stvaratibolji svakodnevni život za što više ljudi.
Misija:Revolucionarne inovacije u sportu, održiva proizvodnja, kreativan i raznolik globalni tim i pozitivan uticaj na zajednice u kojima živimo i radimo.
Vizija:Doneti inspiraciju i inovaciju svakom sportisti* na svetu. *Ako imaš telo, ti si sportista.
Koristan link za još primera:
https://www.oberlo.com/blog/inspiring-mission-vision-statement-examples