Ako bismo Vas zamolili da se setite nekih najpoznatijih svetskih brendova, verovatno biste prvo pomislili na njihov logo, ili možda boje, oblike ili čak fontove. Pomislite na brendove: Coca-Cola (logo), Milka (ljubičasta boja), Apple (oblik jabuke) ili McDonalds (slovo M u prepoznatljivom fontu).
Ništa od toga nije bila samo srećna okolnost za pomenute brendove.
Mnogo je verovatnije, tj. skoro sigurno, da je mnogo vremena, novca i tim judi uložen u razvoj tog idealnog logoa, pronalaženje savršene kombinacije boja i odabir pravog fonta.
U istoriji advertajzinga i dizajna mnogo je istraživanja sprovedeno o tome kako ljudi reaguju na različite boje, oblike, fontove itd. Postoje knjige o psihologiji boja i linija i verovatno milioni strana na interntu o tome kako treba dizajnirati dobar logo. Agencije koje se bave marketinškim istraživanjima nude alate iz oblasti neuronauka i neuromarketinga koji mogu pomoći kompanijama da shvate šta će odgovarati njihovim klijentima.
Marketinški stručnjaci koriste ovo pri brendingu da bi prikazali kvalitet ili preneli neku drugu poruku.
Dizajn proizvoda pomaže da se privuče pažnja i olakšava prenošenje poruke koju želite.
Pogledajte ovaj primer brenda IKEA koji je odličan u kretivnoj prezentaciji prednosti svojih proizvoda obraćajući se intuiciji korisnika. U ovom slučaju, kreirali su alat koji čini kuvanje lakim i zabavnim i suptilno paralelno promovišu svoje proizvode.
Pored toliko izvora informacija koji se u današnje vreme takmiče za našu pažnju (komercijalnih i nekomercijalnih), jedan od najboljih načina da se istaknete i razlikujete od drugih je da imate izuzetan dizajn.
U ljudskoj je prirodi da lako prilagođavamo svoja čula i neutralizujemo impulse iz okruženja da bismo sačuvali svoj mozak od preteranog zamaranja. Jednostavno – ako primetimo svaki detalj svake sitnice oko nas, bilo bi to previše informacija i naš mozak to ne bi podneo.
Zato, da bismo imali dobar dizajn, moramo da se stavimo u ulogu naše ciljne grupe – da bismo bolje odredili način na koji će se naš dizajn istaći umesto da prođe neprimećen.
Uspeh vizualnog izraza se najviše zasniva na onome što PUBLIKA OPAŽA.