STABLO – DIZAJN VIZUELNOG IDENTITETA

5 osnovnih elemenata dizajna:

1. Linija


Prvi i najosnovniji element dizajna je linija.


Linije su korisne za podelu prostora i privlačenje oka posmatrača na određeno mesto. Na primer, setite se kako magazini koriste linije da odvoje sadržaj, naslove i stupce.

Više o linijama i kako ih koristiti u dizajnu:


https://www.designmantic.com/how-to/how-to-use-lines-to-create-an-impact-in-graphic-design


https://www.lifewire.com/lines-in-typography-1078106

2. Boja


Boja je jedan od najočiglednijih elemenata dizajna kako za korisnika, tako i za dizajnera. Boje mogu da se koriste same, kao pozadina ili na drugim elementima kao što su linije, obici, teksture ili tipografija. Boja kreira raspoloženje i priča priču o brendu. Svaka boja govori nešto drugo, dok njihove kombinacije mogu dalje da izmene taj utisak.


Evo jednog od načina da se posmatraju boje:

Isprobajte neku od ovih besplatnih aplikacija da biste pronašli svoju idealnu paletu boja:

paletton.com

coolors.co

Besplatne fotografije visokog kvaliteta:

Unsplash

Pexels

Pixabay

ISTRAŽIVANJE O BOJAMA:


U prikladno nazvano istraživanju: „Uticaj boja na marketing“ istraživači su zaključili da se do 90% trenutnih sudova o proizvodima donosi samo na osnovu njihove boje (u zavisnosti od proizvoda).

Što se tiče uloge koju boja igra u brendingu, rezultati studija kao što je „Interaktivni efekti boja“ pokazuju da veza između brenda i boje zavisi od opažajne prikladnosti boje za određeni brend (drugim rečima: od toga da li boja „odgovara“ ponuđenom proizvodu).


Studija „Uzbudljiva crvena i kompetentna plava“ takođe potvrđuje da na nameru kupca znatno utiču boje zbog uticaja koje imaju na to kakav utisak brend ostavlja. To znači da boja utiče na to kako kupci doživljavaju „ličnost“ određenog brenda (uostalom, ko bi želeo da kupi Harley Davidson motocikl kad on ne bi ostavljao kul i opasan utisak?).


Dodatne studije su otkrile da naš mozak preferira prepoznatljive brendove, što znači da su boje neverovatno važne kada je u pitanju kreiranje identiteta brenda. Čak je preporučeno u „Istraživanju i primeni boja“ da je od ogromne važnosti da se logo dizajnira tako da se izrazito razlikuje od direktne konkurencije (ako konkurencija koristi plavu boju, vi ćete se istaći koristeći purpurnu).


Pošto je sve gore navedeno više puta potvrđeno u sektoru biznisa, jednako se može primeniti i na NVO sektor. Na kraju se sve svodi na činjenicu da boja može da olakša postizanje bilo kog komunikacionog cilja jer povezuje i prevodi vrednosti u grafičke elemente, a vrednosti su univerzalne za različite organizacije bez obzira na njihov model poslovanja. Poenta je u tome da kao ljudska bića spontano reagujemo na sadržaje u boji u našoj okolini i činjenica da ste Vi NVO ne poništava taj mehanizam. J

3. Oblik


Oblici, geometrijski ili organski, dodaju zanimljivost sadržaju. Oblici su definisani granicama koje mogu biti linija ili boja i često se koriste da naglase deo strane. Sve je u suštini oblik, pa uvek morate misliti o tome kakve oblike stvaraju određeni delovi vašeg dizajna i kako ti oblici utiču jedni na druge.

Figure 14 – Interpretation of squares, circles and pentagon. Source:
https://visme.co/blog/geometric-meanings/

Figure 15 – Interpretation of triangles. Source:
https://visme.co/blog/geometric-meanings/

5 načina da kreativno koristite oblike u dizajnu


https://www.canva.com/learn/use-shapes-creatively-design/

4. Tipografija


Tipografija je možda i najvažniji deo grafičkog i web dizajna. Kao i boje, oblici i teksture, fontovi koje koristite takođe govore čitaocima da li ste ozbiljan onlajn magazin, razigrani blog o hrani ili prodavnica antikvarnih konzervi čaja. Reči su bitne ali njihov stil je od presudne važnosti.

Neki osnovni tipovi fontova:

Figure 16 – Basic type of Fonts: Source:
https://icons8.com/articles/typography-logo-design/

Different use of fonts in logos:

Figure 17 – Example of different use of fonts to create different logos. Source:
https://icons8.com/articles/typography-logo-design/

Više literature:

https://icons8.com/articles/typography-logo-design/

Besplatni fontovi:

DaFont

Font Squirrel

Kada su u pitanju svi ovi fontovi budite sigurni da koristite one čija je upotreba dozvoljena u komercijalnim projektima.

5. Harmonija


Harmonija je krajnji cilj grafičkog dizajna. Harmonija je ono što se dobija kada se svi delovi dizajna uklapaju. Kao kod kuće od karata (sigurno ste bar gledali TV seriju… ;)), ako su 4 elementa u ravni, a najmanje jedan narušava balans, može da sruši celu konstrukciju i dobićete dizajn koji nije harmoničan. Odlične boje sa lošim fontom će izgledati jednako grozno kao i odlični oblici sa lošim linijama. Ništa ne bi trebalo da bude tu ako tu i ne pripada. Parola dobrog dizajna je: taman dovoljno, a nikako previše.

STABLO – DIZAJN VIZUALNOG IDENTITETA (nastavak)


Elementi dizajna formiraju elemente identiteta brenda od onih osnovnih do kompleksnijih.


Jednostavnije rečeno, identitet brenda je sav dizajn koji se vezuje za jednu organizaciju ili projekat.

IDENTITET BRENDA:

  • Logo

  • Boje

  • Tipografija

  • Sistem dizajna

  • Fotografija

  • Ilustracija

  • Ikonografija

  • Video i pokret

  • Veb dizajn…

Elementi kvalitetnog dizajna i identiteta brenda su:

  • Drugačiji: Izdvajaju se od konkurencije i privlače pažnju posmatrača.

  • Prepoznatljivi: Imaju vizualni uticaj. (Razmislite o kompaniji Apple: Logo je toliko prepoznatljiv da kompanija na svojim proizvodima koristi samo logo, a ne svoje ime.)

  • Podložni promeni i fleksibilni: Mogu da rastu i evoluiraju zajedno sa organizacijom ili projektom.

  • Kohezivni i komplementarni: Svaki deo dopunjava identitet brenda.

  • Laki za primenu: Intuitivni su i jednostavni za upotrebu.

21%
Buy now
српски