KROŠNJA – PORUKE – MARKETING SADRŽAJA


Sada kada imate svoju ključnu poruku, vreme je da uskočimo u bazen sa ajkulama koji se zove marketing sadržaja!🐬👙💦    


„Marketing sadržaja je strateški marketinški pristup usmeren na kreiranje i distribuciju vrednog, relevantnog  i konzistentnog sadržaja da bi se privukla i zadržala jasno definisana ciljna grupa – i, konačno, da bi se pokrenula određena željena akcija.”


Kao što se vidi u gornjoj definiciji, to nije nešto što se primenjije samo u svet biznisa već se veoma konvencionalno i često koristi kako u malim, tako i u nekomercijalnim organizacijama. 


Ovaj pristup tj. proces marketinga sadržaja skoristi metodom koja se zove LEVAK MARKETINGA SADRŽAJA.


Ovaj levak predstavlja proces kroz koji prolazi neko ko na početku postaje svestan postojanja Vaše organizacije da bi konačno odlučio da bude korisnik Vaših usluga na određeni način, u zavnosti od tipa korisnika.


Zove se levak jer se broj potencijalnih korisnika smanjuje u svakom sledećem segmentu procesa kao u levku.


A šta radite sa ovim levkom?


Vi (sadržaj koji Vaša organizacija komunicira) ste voda koja nosi publiku kroz levak tako da oni koji skliznu kroz njegovo dno postaju Vaši korisnici.

Figure 33 – Example of Content marketing funnel parts. Source:
https://www.biasdigital.com/how-to-plan-a-marketing-funnel/

KROŠNJA – PORUKE – LEVAK MARKETINGA SADRŽAJA


Na vrhu levka ljudi odnosno Vaši potencijalni korisnici nisu svesni Vašeg postojanja, u sredini postaju zainteresovani za ono što nudite, a na dnu levka odlučuju da postanu Vaši korisnici.


Različiti sadržaji pripadaju različitim delovima levka i služe da olakšaju ovaj put korisniku i da podrže njegov preobražaj.

ToFu: Vrh levka / Faza svesnosti

  • Najšira publika;
  • Najopštija faza;
  • Zaintersovani su za ono što radite;
  • Najmanje su volji da se preobrate (da postanu Vaši korisnici);
  • Najmanja vrednost.


U ovoj fazi sadržaj pomaže da Vas ljudi pronađu po prvi put. Važno je da Vaš sadržaj bude informativan i da se odnosi na njihov problem. Oni još uvek nisu spremni za „prodajnu prezentaciju“ i Vašu ponudu jer možda još uvek nisu razumeli svoj problem niti dostupna rešenja.


Sadržaj u TOFU fazi treba da bude dovoljno uopšten da dopre do šire publike ali i fokusiran oko problema koji Vaši korisnici stvarno imaju, dok takođe služi kao prirodni uvod u sledeću fazu kao što je na primer popunjavanje onlajn formulara za preuzimanje. Na ovaj način ćete napraviti prvi kontakt, a potencijlano i mailing listu koja će Vam pomoći da sa njima zapopčnete konverzaciju.


Kombinujte svoje dosadašnje znanje o ličnostima korisnika da biste pronašli sadržaj sa temama i ključnim rečima pogodnim za ToFu fazu. Čak i ako se do vašeg sadržaja ne može doći pretragom (na primer objava na društvenim mrežama), pobrinitie se da bude relevantan.

PRIMERI:


1. Objave na društvenim mrežama


2. Infografik: Daje korisnicima pregled pitanje, problema ili teme, idealno prikazuje na razumljiv način sttistike o drugima koji imaju iste brige. Na primer: Inforgafik o najpopularnijim aplikacijama za učenje.


3. Pregled na blogu: Koristeći ključne reči koje se često koriste u pretragama, napravite objavu na blogu koja će pomoći Vašim korisnicima da razumeju problem i moguća rešenja. Primer: 5 načina da brzo spremite ispit.


4. Kratak video: Napravite kratak video (kraći od 10 minuta) koji će pomoći vašoj ličnosti korisnika. Video treba da bude uopšten i da obrađuje određenu temu, ali ne nužno i specifični problem. Primer: 10 saveta za poboljšanje memorije za manje od 10 minuta.


5. Kviz ili upitnik: Koristite seriju kratkih pitanja da dobijete više informacija o svojim korisnicima i da im pomognete da razumeju temu, problem ili zajednicu. Primer: Koji ste tip studenta?


6. Uvodni e-mail: Poželite dobrodošlicu svojim novim korisnicimai iskoristite sadržaj u ovoj fazi da biste ih pomerili do sledećeg segmenta levka. Primer: Pobedite ovih 5 studentskih problema.

MoFu: Sredina levka / Faza razmatranja

  • Ciljna publika;
  • Uklapa se u profil ličnosti korisnika;
  • Zainteresovan je za benefite koje mu nudite;
  • Možda je već potencijalni korisnik;
  • Umerene vrednosti.


Korisnik sada već istražuje rešenja za probleme i pronalazi načine da nadoknadi nešto što mu nedostaje. Sadržaj u ovoj fazi treba da objašnjava rešenja, da odgovara na prigovore i prezentuje dobre strane svakog rešenja. Iako bi bilo idelano da predstvite svoje rešenje u najboljem svetlu, treba da ostanete relani i pošteni. 😊


U zavisnosti od proizvod ili usluge, korisnici mogu da provedu malo ili mnogo vremena u ovoj fazi.


Visoko vrednovane usluge tj. one koje se koriste svakodnevno zahtevaju duže vreme provedeno u srednjem delu levka kao i više sadržaja. Ovde je važno proceniti i voditi evidenciju o tome koliko su korisnici proveli u ovoj fazi i uočiti šta je okidač njihovog prelaska u ovu fazu i izlaska iz nje.

PRIMERI:


7. E-mailovi: Serija e-mailova sa sadržajem baziranim na interesovanjima ili demografskim podacima korisnika. Koristite prikladan ton i ponudite sadržaj ili link ka sadržaju koji odgovara na prigovore i pronalazi rešenja.


8. Opširan blog


9. Povezane vesti: Ako se neki novi pronalazak, veliki događaj, novo važno mesto, otvaranje institucije ili neka druga vest odnosi na problem koji korisnik ima, taj sadržaj Vam može biti od pomoći ali treba da ga odaberete pažljivo. Primer: Nova biblioteka za studente.


10. Ček lista: Pomozite korisnicima da reše problem koristeći organizovani skup zadataka. Primer: 8 stvari koje studenti treba da stave na svoj spisak za kupovinu.


11. Vodič: Ponudite svoju stručnost u određenoj oblasti i pokažite najbolji način da se neki problem reši, uključujući detaljne instrukcije. Vodič za izbor fakulteta: sve informacije koje su potrebne maturantima.

BoFu: Dno levka / Faza odlučivanja

  • Uzak krug publike;
  • Zainteresovani su za Vaš specifični proizvod;
  • Spremni su da ga koriste;
  • Visoke vrednosti.


U ovoj fazi Vaš korisnik razume svoj problem, odabrao je svoje rešenje i sada traži određenu uslugu. U idealnom slučaju ste, nudeći im prethodno informacije koje su im bile potrebne, već izgradili sa njima takav odnos da će najverovatnije izabrati Vašu organizaciju.


Ovde je korisno demonstrirati kako Vaš proizvod/organizacija funkcioniše, prikazati važne karakteristike i pokazati benefite koje će korisnik od Vas dobiti. Iako je krajnji cilj da osobu preobratite u svog korisnika, u svim fazama levka sadržaj treba da se fokusira na pomoć korisniku,  ne na prodaju.


Svedočenja prethodnih korisnika, studije slučaja, preporuke stručnjaka na ovu temu ili influenseri mogu da prenesu informaciju u ovoj fazi bez direktne „prodajne prezentacije“.

PRIMERI:


12. Svedočenja: Svedočenja su ključ kod uspostavljanja verodostojnosti i poverenja.


13. Demonstracija projekta/organizacije: Pokažite svoj rad u akciji kroz kratki video.


14. Karakteristike projekta: Pokažite šta Vaš projekat može da postigne i koristi koje donosi.


15. Vebinari: Ovakvi segmenti sa video instrukcijama su idealni za usluge prema kojima korisnici pokazuju više otpora. Da biste zadržali pažnju korisnika, kraći (5 minuta) vebinari su postali uobičajena zamena za duže (20 do 30 minuta ili duže). Primer: Uvaženi profesor savetuje studente kako da izbegnu prokrastinaciju u novom vebinaru.


Da li znate kako se meri efektivnost marketinga sadržaja?


Kako da znate da li je Vaš marketing sadržaja uspeo?


Kroz generisanje potencijalnih korisnika.

Generisanje potencijalnih korisnika je proces identifikovanja i negovanja mogućih klijenata koji će koristiti usluge Vaše organizacije.


Znaćete da je Vaš marketing sadržaja uspešan ako generišete interesovanje kod potencijalnih korisnika i ako uspevate da ih pridobijete.


Ako ne dobijate nove korisnike ili se komunikacija sa postojećima ne intenzivira nešto nije u redu sa Vašim procesom marektinga sadržaja i trebalo bi da istražite slojeve svog levka marketinga da biste shvatili u kom delu se nalazi greška tj. gde gubite potencijalne korisnike.

59%
Buy now
српски