Strateški plan i njegovi elementi

Kao što nema jedinstvene definicije za pojam strategije, tako nema ni za strateško planiranje. Ne potoji jedinstvena najbolja metodologija za ovaj proces i on uglavnom varira od organizacije do organizacije. Međutim, kroz analizu prakse u omladinskim organizacijama širom Evrope, sastavili smo metodologiju čiji su se koraci pokazali kao uspešni. Bez obzira na to, uvek treba da budete otvoreni za nove ideje svog tima i da pokušate da ovaj pristup prilagodite Vašoj organizaciji i njenim potrebama.

Strateški plan se sastoji od nekoliko elemenata koji se mogu svesti na pronalaženje odgovora na sledeća pitanja:

Ko smo mi?

Gde je sada naša organizacija?

Gde bismo želeli da budemo u budućnosti?

Šta moramo da uradimo da bismo do tamo stigli?

Kroz sledećih nekoliko strana ćemo Vas voditi kroz ova pitanja i ponuditi Vam metodologiju koja će Vam pomoći da na njih odgovorite.

Savet: Kada razvijate strateški plan u svojoj organizaciji treba da razmislite o uključivanju u ovaj proces svih koji imaju veze sa organizacijom. Ovo podrazumeva sve od top menadžmenta do volontera ali takođe i korisnike vaših usluga, sve relevantne zainteresovane strane i donore (ako je moguće). Uključivanjem svih njih:

Nema pravila o načinu uključivanja svih ovih osoba u proces, ali sada kada imate na umu da je ono važno, doći ćete do zajedničkog rešenja kroz razgovore sa svojim timom.

  • Pomažete da strategija bude relevantna i realistična;
  • Gradite razumevanje i poverenje između svih uključenih strana;
  • Delite vlasništvo nad strategijom, što čini sve učesnike više posvećenim.

A sada počnimo da pravimo strateški plan Vaše organizacije!

12%
Buy now
српски