Razumevanjem poruka i kanala ste na neki način zaokružili razvoj svoje startegije komunikacije – Vašeg drveta komunikacije.
Međutim, kao što bi to bio slučaj u prirodi, da bi Vaše drvo raslo, morate da nastavite da o njemu vodite računa i da razumete sile koje na njega utiču. Simbolično smo nazvali ovaj segment „vremenska prognoza“ jer se odnosi na razna sredstva koja ćete koristiti da procenite koliko ste bili uspešni u postizanju svojih komunikacionih ciljeva kako biste mogli da prilagodite svoj pristup ili postavite novi cilj ako je trenutni cilj ispunjen.
Nažalost, veliki broj brendova nije u stanju da efektivno izmeri uticaj truda koji ulažu u marketing na društvenim medijima.
Naime, CMO istraživanje 2018. godine je otkrilo da je samo 23.3% brendova prisutnih na tržištu sposobno da kvantitativno dokaže uticaj marketinga na društvenim medijima.
Dakle pitanje je kako se meri uticaj marketinške strategije na društvenim medijima? I da li je to moguće uraditi bez preskupih mrketiških alata i izvora?
Google Analytics može da Vam u tome pomogne.
Sa relevantnim kvantitativnim podacima, Google Analytics Vam omogućava da lako identifikujete koja društvena platforma prosleđujenajviše od ciljnog saobraćaja do Vašeg sajta. Takođe, moguće je otkriti i način interakcije korisnika sa Vašim sajtom.
Pored toga, kad napravite Google Analytics komandnu tablu da biste pratili i analizirali svoj trud na društvenim mrežama, možete da odredite i svoj povrat investicije na društvenim mrežama.
Iako ova tema zahteva poseban detaljan kurs, ovde ćemo se osvrnuti na osnove da bismo Vam preneli najvažnije informacije, a Vi treba da nastavite da učite o ovim alatima jer se najbolje uklapaju u Vašu oblast rada.
Pogledaćemo 7 vrsta izveštaja o analitici društvenih mreža koji će Vam pomoći da shavtite koliko je uticajan Vaš trud na društvenim mrežama:
1. Publika: Demografski podaci i interesovanja
Najvažniji cilj svake kampanje na društvenim mrežama je da se dopre do prave grupe publike.
U ovom segmentu će Vas spasiti Google Analytics Izveštaj „Demografski podaci i interesovanja“.
On Vam omogućava analizu demografkish podataka i interesovanja posetilaca Vašeg sajta. Tako ćete otkriti da li je vaša strategija za marketing na društvenim medijima dovoljno efektivna da privuče pravu publiku.
Da biste ovo uradili, treba da filtrirate saobraćaj na društvenim mrežama od ukupnog saobraćaja. Posle toga ćete znati da li je vaša kampanja na društvenim medijima dovoljno efektivna da privuče željenu količinu saobraćaja. Dobićete informacije koje će Vam pomoći da proširite svoj krug publike.
2. Publika: Korisnik istraživač
Sledeće što treba da proverite je da li ljudi, nakon što su preusmereni na Vaš sajt sa društvene mrež, preduzimaju željene akcije. Da biste to uradili, potrebno je da analizirate put korisnika. Izveštaj „Korisnik istraživač“ će Vam pokazati koje društvene mreže podstiču korisnike da odu na Vaš sajt, kako ti posetioci prolaze kroz Vaš sajt i kada se ponovo na njega vraćaju.
3. Konverzije
Ovo je još jedan od izveštaja koji pokazuju uticaj i efektivnost vaše strategije marketinga na društvenim medijima. Konverzije mogu da se izvedu iz prodaje, prijava na e-mail listu, pojedinačnih pregleda stranice.
fazama
4. Konverzije: Asisitirane konverzije
Ne tako popularni izveštaj „Asistriane konverzije“ Vam daje celu sliku o uticaju različitih kanala koji vode do konačne konverzije. „Asistriane konverzije“ se pripisuju sesijama od više korisnika pre konverzije.
Ovj izveštaj Vam omogućva da identifikujete različite kanale koji podstiču korisnike da uđu na Vaš sajt pre nego što se konvertuju u korisnika Vaših proizvoda/usluga.
5. Konverzije: Najčešći putevi konverzije
Ovaj izveštaj Vam pokazuje staze koje Vaši korisnici koriste pre nego što se konvertuju. To znači da Vam izveštaj pomaže da identifikujete sve društvene medije koji podstiču korisnika da uđe na Vaš sajt.
On će Vam takođe pokazati i učestalost konverzije za svaku stazu. U suštini, ovaj izveštaj pokazuje koliko je Vaš marketing na društveni medijima efektivan u smislu guranja korisnika niz vaš marketinški levak.
6. Akvizicija: Izveštaji o društvenim medijima
Ovaj izveštaj se fokusira isključivo na društvene medije i nudi detaljan uvid u saobraćaj na osnovu koga možete da vidite uticaj segmenta društvenih medij.
Ovaj izveštj nudi:
- pregled ukupnog saobraćaja na društvenim medijima;
- pregled saobraćaja na pojedinačnim društvenim medijima;
- Stranice na kojim se zadržava saobraćaj;
- Konverzije pripisane konkretnim društvenim medijima;
- Izveštaj o angažovanju sadržaja i toku korisnika.
Ovi izveštaji nude detaljan uvid u to da li Vam društveni mediji pomažu da realizujete svoje ciljeve ili ne.
7. Benčmarking
Kao što mu ime sugeriše, izveštaj o benčmarkingu nudi uvid u Vaš saobraćaj i poredi ga sa Vašom konkurencijom u istoj oblasti rada. Filtrirajte izveštaj dalje da biste videli uporednu procenu u različitim granma privrede i segmentima. Ovaj izveštaj Vas usmerava u pravom pravcu i pomaže Vam da unapredite strategiju marketinga na društvenim medijima.
Korisni linkovi:
Ako hoćete da saznate više o Facebook analitikama, evo dodatnih izvora:
▶ Vodič kroz Facebook analitike za početnike
https://blog.hootsuite.com/facebook-analytics-insights-beginners-guide/
▶ Kako da koristite alat Facebook Analytics da povečate obim svog biznisa
https://adespresso.com/blog/facebook-analytics/
▶ Ultimativni vodič kroz Facebook Analytics alat
https://www.disruptiveadvertising.com/analytics/facebook-analytics/
Kao što je već pomenuto, ovo je samo vrh ledenog brega u oblasti analitike i služi Vam da razmislite kako da je prilagodite svojim potrebama u smislu komunikacije i konverzije.
Postoji mnogo dostupnih onlajn resursa koje možete koristiti da nađete više informacija na ovu temu i savetujemo Vam da ih proučite jer je to potrebno da bi Vaš komunikcioni ekosistem napredovao i rastao.